Toyota supra MKIV, Racelens

Den Japanske Sølvræv.

Toyota Supra MKIV

Vi har fået en Supra mere på krogen, og det er imponerende hvor mange forskellige ting der kan laves på sådan en bil, så ikke alle er ens selvom det godt kunne se sådan ud. En Toyota Supra har for Thomas altid været den fedeste drømmebil, lige så langtid han kan huske. Den vi vil vise jer nu her, har han været så heldig at være ejer af i 5 år.

Toyota supra MKIV, Racelens

Da vi skulle forhøre hvad der var lavet bilen, var Thomas næsten ikke til at stoppe igen: ”Da jeg købte bilen, var den lidt af et halvfærdigt projekt. Kofangeren havde ikke nogen monteringsøjer, intercooleren var sat fast med strips og generelt manglede der bare lidt småting hist og her for at have en komplet bil. Så det første stykke tid gik med at få gjort bilen klar til i det hele taget at kunne komme ud og køre. Derefter har jeg udskiftet lygterne for og bag til den faceliftede udgave da disse efter min mening er meget pænere til bilen. Intercooleren er udskiftet til en som passede til bilen. Der er monteret en TRD hækspoiler da denne klæder bilen bedst.
Så er der monteret en masse kulfiber detaljer, bla. frontlæbe, diffusere på siden, en lille ekstra hækspoiler samt diverse andre småting.
Fælgene var jeg også nød til at skifte, da dem der fulgte med bilen, som ellers var fede nok faktisk. Bare var for brede til bilen, så de stak for langt ud både for og bag. hvilket overhovedet ikke er min stil. Lige nu er der så faktisk ved at blive sat nogle andre fælge på, men de kan ses når bilen kommer ud igen til foråret 😉 I motorrummet har jeg prøvet at få det hele tilbage til at ligne det originale så meget som muligt, dog med små forbedringer og personlige touch. Så det hele er holdt meget anonymt og mørkt, men efter min mening stadig pænt og med nogle få, pæne opgraderinger.” siger Thomas.

Toyota supra MKIV, Racelens

Det Thomas er mest tilfreds med, er den forskel lygterne har gjort på bilen ved udskiftning.
Lige nu er bilen sat i vinterhi, mest for at give den lidt ekstra kærlighed. Der er både planer om nye fælge og større bremser, og hvad man nu ellers kan finde på af forbedringer på en 30år gammel dame, vil tiden vise. Men tiden kommer helt klart til at gå med hygge og fællesskab, som bilbyggeri nu også kan gøre ved os biltosser.
Til sommer vil bilen helt klart være at se til BKC (Bankrpt Cubbs) arrangementer, og helt sikkert også fortsat på Roskilde havn næsten hver torsdag – og det er helt sikkert muligt mange år frem, da Thomas ikke har planer med at gå af med drømmebilen.

Toyota supra MKIV, Racelens

Video

Blå bog:

Ejer: Thomas Nørregaard

Alder: 35 år

Bil: Toyota Supra

Motor: 2JZ-GTE

Årgang: 1993

Hestekræfter: ca 350

Fælge: Japan Racing JR3 8,5×18” for & 10,5×18” bag (Nyt setup efter vinteren bliver Rays, Volk Racing TE37 Saga S-plus 9,5×18” for & 11×18” bag)

Undervogn: H&R gevindundervogn

Lyd: Audison højttalere, Kenwood headunit samt Alpine forstærker  

Styling: Ridox (kopi) widebodykit, TRD hækspoiler og masser af Carbon detaljer

Lakering: Bilen er omlakeret af en tidligere ejer, farvekoden kender jeg ikke.

Interiør/Kabine: Kabinen er holdt rimelig original. Det er kun småting som trykur, boostcontroller, turbotimer samt Saphe, der skiller sig lidt ud.

GALLERI

Ved deling af billeder på facebook eller instagram, så venligst krediter fotograf og Racelens. 🙂
Hvis du ønsker at bruge billederne i kommerciel sammenhæng, kan du søge om tilladelse her.

DMCA.com Protection Status